בעלי עסק קטן? המאמר הזה מיועד בדיוק עבורכם! ביטוח עסק קטן אינו שונה בהרבה מביטוח עסק גדול, שכן הסיכונים זהים בבסיסם ובמהותם. לעיתים, ביטוח עסקים קטנים הינו קריטי אף יותר, מהסיבה שחלק ניכר מבעלי העסקים בקטנים אין יכולת שרידות כלכלית במידה והעסק אינו יצרני מעבר למספר ימים ספורים.

על כן, ביטוח עסק קטן יבטיח את המשך הפעילות השוטפת באופן כמעט ומיידי, תוך מזעור נזקים מתמשכים תוך כדי תנועה.

לאלו סוגי עסקים קטנים זה מתאים?

ביטוח של עסק, מתאים עבור עסקים קטנים, הנמצאים בשנים הראשונות של דרכם המקצועית או עבור עסקים קטנים במהותם הקיימים בשוק שנים רבות. בשני המקרים יש לקחת בחשבון סיכונים הנובעים ממקרים פלילים כדוגמת גניבות, פריצות ורמייה, סיכונים הנובעים מטעויות אנוש כגון שברים ואובדן.

וסיכונים הנובעים בעקבות פגעי טבע או אירועים בטחוניים כדוגמת שריפות, שטפונות, סופות, רעידות אדמה ועוד. בנוסף על ביטוח העסק הקטן להכיל סעיפים העוסקים באירועי צד ג' בהם עשוי להפגע גורם צד שלישי.

אז, כמה עולה ביטוח?

התשובה לכך מורכבת ממספר גורמים – תחום העיסוק, היקף הפעילות, כמות הלוקיישנים, מלאים, עובדים, רמת סיכון, גורמים בטחוניים, פריסה גאוגרפית, שינועים, העברות, משלוחים ועוד ועוד.

יש לקחת את כלל הגורמים הללו בחשבון בעת הרכבת פוליסת ביטוח העסק ולוודא כי מבנה הפוליסה משקף באופן מוחלט את הצרכים ואת מפת האיומים הפוטנציאליים הנשקפים.

במציאות של ימינו, ביטוח עסק קטן, הוא אינו מוצר מדף, ויש להרכיבו בכובד ראש, ובשיתוף כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים.

סעיפים אופציונאליים בפוליסת ביטוח עסק קטן 

פוליסת ביטוח מבנה

פוליסת המספקת כיסוי ביטוחי במקרה בו נגרם נזק למבנה העסק, בין אם זהו משרד בוטיק, מוסך, חנות, קיוסק או מספרה, חשוב שיהיה כיסוי ביטוחי למקרה של נזק למבנה העסק.

פוליסת ביטוח תכולה

פוליסה המספקת כיסוי ביטוחי במקרה של נזק לתכולה או רכוש הקיימים בעסק, חשוב לוודא כי בעת עריכת פוליסת ביטוח העסק תשולב בפוליסה רשימת ציוד/תכולה/מלאי/רכוש עדכנית, זאת על מנת שבמקרה של נזק יינתן כיסוי בגין התכולה.

פוליסת אחריות מקצועית

כיסוי ביטוחי המוענק לבעל מקצוע בעקבות אירוע ביטוחי שהוביל לנזק פיזי/נפשי/רכושי ואשר נגרם ללקוח/מטופל, זאת בעקבות החלטה מקצועית של בעל המקצוע מתוקף עבודתו. בין אן מדובר ברשלנות מקצועית, רשלנות רפואית, טעות אנוש או נזק שנגרם בשל טיפול לקוי. תביעות על רקע אירועים ביטוחיים שכאלה הן לרוב תביעות משפטיות מורכבות וארוכות טווח, ודרישת הפיצויים היא גבוהה. בעל עסק קטן ללא ביטוח עסק מותאם עבור מקרה שכזה, עשוי לקרוס כלכלית ועסקית בן רגע.

פוליסת ביטוח חבויות לעסק קטן

כיסוי ביטוחי המעניק הגנה במקרה בו נפגע גורם צד ג' או לחילופין עובדי החברה. גורמי צד שלישי עשויים להיות אורחים, מבקרים, עוברי אורח, שליחים, ספקים, קרובי משפחה אשר קפצו לבקר בעסק, ולמעשה כל אדם שאינו נמנה על מצבת העובדים הסדירה של החברה. הכיסוי הביטוחי במקרה זה מבטח אירועים בהם נגרמה פגיעה פיזית/נפשית/רכושית, תחת מבנה העסק ובתחומו על פי חוק.

לסיכום והצטפרות לקבוצת גור

סוכנות הביטוח של קבוצת גור, תשמח להעמיד לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע המומחים בתחום הביטוח לעסקים קטנים, על מנת שנוכל להבטיח לכם, בעלי העסקים הקטנים, המשך פעילות עסקית פורה גם במקרה של קרות אירוע ביטוחי שאינו רצוי.

מידע נוסף

למי מתאים לעסקים קטנים בעלי נוכחות פיזית ו/או עסקים קטנים שמחזיקים סחורה ומלאי  
כיסויים אפשריים ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח צד ג' – ועוד
מגן מפני גניבות, פריצות, מעילות, רמייה, טעויות אנוש, אובדן, אירועים ביטחוניים ופגעי טבע כגון סופות, רעידות אדמה ושריפות