כיום ניתן למצוא על כבישי ישראל מבחר עצום של מכוניות אלו בדגמים רבים של יצרניות הרכב המובילות בעולם: החל מרכבים חשמליים והיברידיים ועד לרכבי פנאי מפוארים וג'יפים יוקרתיים.

ניתן לומר כי רכב יוקרה הוא בעל עיצוב מרשים וייחודי הכולל אבזורים ומערכות בטיחות מתקדמות. לפני עלויות התחזוקה והאבזור, המחירים של רכבי יוקרה בישראל נעים סביב 250,000 שקלים ומטפסים מעלה ואף יכולים להאמיר עד מיליון שקלים.

מהו טווח המחירים?

מותגי על כגון למבורגיני Veneno ו- Aventador טווח המחירים נע סביב 250,000 אירו עד 1,500,000 אירו ויותר. כל זאת ותלוי במידה רבה באבזור ובדרישות ספציפיות של הלקוח. מותגי יוקרה נוספים כגון קוניגסאג Agira R והדגמים היותר מתקדמים שלה המחירים נעים סביב 1,700,000 אירו. כמובן שאין גבול לגובה ההוצאות הכרוכות ברכישת רכבי יוקרה מסוגים אלו.

יחד עם זאת מגיע רכבי יוקרה יכולים לשמש כפתיון לגונבי רכבים, גם בשל הנדירות שלהם וגם עבור המחיר שניתן לקבל עליהן. בנוסף, קיימות עלויות נוספות במקרה של תאונה הגוררת עמה הוצאות של מוסכים מיוחדים לטיפול במכוניות יוקרה.

עלויות אלו כוללות בין השאר הזמנת חלקי חילוף יקרים בהתאם לדגם שנרכש, וכמובן ירידת ערך הרכב לאחר תאונה. כל אלו הם רק חלק מההוצאות הרבות שתצטרכו לשלם במקרים של תאונה או גניבה.

לכן ביטוח רכבי יוקרה נותן מענה מקיף והולם לכל הצרכים של בעל מכונית יוקרה.

ביטוח רכבי יוקרה בישראל

רכבי יוקרה מושכים את תשומת הלב ומציעים חוויית נהיגה שונה ואיכותית לבעליהם שירצו בוודאי לרכוש את הביטוח הטוב ביותר עבורן. מחירן הגבוה במיוחד של מכוניות אלו, בשילוב עם האטרקטיביות שלהן, הופכים אותן למאתגרות יותר מבחינה ביטוחית בשל מועדותן הגבוהה לגניבה. בעת הפנייה לחברת ביטוח לקבלת הצעת מחיר, יש לקחת בחשבון כי החברה תדרוש פרטים נוספים על הרכב כגון: מקום חנייתו, רקע כלכלי ואישי של הבעלים,מיגון ואבזור מתקדים לרכבי יוקרה.

פוליסת ביטוח לרכב יוקרה יקרה יותר מביטוח רכב רגיל, לכן ידרש להתקין אמצעי מיגון בהתאם לדרישות החברה. כמו כן, רוב חברות הביטוח דורשות אישור העדר תביעות של רכב יוקרה קודם ואינן מסתפקות באישור של רכב רגיל.

הכללים שיש לדעת כאשר רוכשים ביטוח מכוניות יוקרה

מומחי הביטוח בקבוצת גור מודעים להיקף הנזקים הפוטנציאליים שיכולים להיגרם לרכבים אלו.

אנו יודעים כיצד לאמוד נכונה את גובה כיסוי הביטוח לרכבי יוקרה בהתאם לדרישות הלקוחות שלנו.

יחד עם זאת ישנם כמה כללי יסוד שיש לקחת בחשבון לפני שמזמינים ביטוח רכבי יוקרה:

✓ הגשת טופס מצב תביעות – לבעל הרכב המבוטח לא היו תביעות בביטוח מקיף לרכב יוקרה במהלך 3 השנים האחרונות.
✓ גיל המבוטח וכן וותק הנהיגה שלו – גילו של המבוטח צריך להיות מעל 24 עם וותק נהיגה של לפחות כשנה.
✓ רישיון רכב בתוקף – ו/או העברת בעלות או אישור הזמנה חתום ע"י הסוכנות
✓ מערכות המיגון – מערכות תקינות ופעילות על פי דרישת חברת הביטוח

לאחר שסיימנו עם דרישות הסף, נעבור כעת לכיסויים שמציעה פוליסת ביטוח רכבי יוקרה שאנו רוצים לרכוש.

כאן מבוטחים יקרים, יש הרבה מאד פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר מגיעים לאמוד את כל כיסויי הביטוח שאנו נזדקק להם בשביל הרכב, והרי הם:

הערכת הנזקים הפוטנציאליים שעלולים לקרות למכונית יוקרה

יש לקחת בחשבון היקפי נזקים שונים שעלולים להיגרם לרכב יוקרה כגון:

✓ נזקי תאונה
✓ נזקי אש
✓ התהפכות הרכב
✓ נזקי רעידת אדמה ואסונות טבע נוספים
✓ פריצות לרכב

שירותי תיקונים לרכבי יוקרה במוסכים מורשים והזמנת חלקי חילוף

לדגמי רכבי יוקרה מובילים קיימים מוסכים המורשים לטפל בדגמים אלו במקרה של תאונה.

פוליסת ביטוח מכוניות יוקרה מכסה עלויות של מוסכים אלו ואף מוסכים שלא נמצאים בהסדר אך הביטוח מכסה גם אותם.

קבלת רכב יוקרה חלופי עד לתיקון הרכב במוסך, או החלפה של מכונית היוקרה במקרה של אובדן גמור (Total-Loss)

בזמן שהרכב שלכם נמצא בתיקון באחד ממוסכי ההסדר המורשים לטפל בו, והיות ונלקח בחשבון זמן תיקון הרכב בהתאם לנזק שנגרם לו ולחלפים הדרושים לתיקון, קיימת אפשרות להרחבת הכיסוי לכלול אספקה של רכב חלופי יוקרתי שישמש אתכם בזמן שרכב היוקרה שלכם נמצא בתיקון.

יחד עם זאת, במקרה של אובדן גמור של מכונית היוקרה שלכם, הביטוח יכסה את שווי הרכב לפי ערכו של רכב חדש או עד אחוז מסוים מעל המחירון של הרכב בזמן התאונה. כמובן שתנאים אלו ניתנים לשינוי בהתאם לתנאי הפוליסה וגובה הפרמיה.

כיסוי למקרה של נזק לצד שלישי

הרכב שלכם גרם נזק לרכב אחר או לנהג אחר? הביטוח יכסה את הנזקים שנגרמו כתוצאה מתאונה לרכוש, לגוף ויש גם כיסויי צד שלישי למקרים אחרים נוספים לרבות אם הרכב התנגש במבנה וכתוצאה מכך נגרם נזק למבנה.

לדוגמא: המקרה בו רכב התנגש במסעדה בחולון וגרם נזק לרכוש ולאנשים.

כיסוי הוצאות משפטיות בעקבות תאונה

הוצאות משפטיות הינן לא דבר של מה בכך כאשר מדובר בתאונה, ולא אחת הצדדים נפגשים בבית המשפט על מנת להוכיח את טענותיהם.

דבר הכרוך בהוצאות משפט הכוללות בין השאר שכר טרחת עו"ד, תביעות של המדינה נגד המבוטח וכיו"ב. אשר  קיימת אפשרות לקבלת כיסוי עבורן בפוליסה. כעת אנו מודעים למרבית הכיסויים האפשריים שניתן לרכוש לפוליסת ביטוח מכוניות יוקרה.

קבוצת גור מזמינים אתכם להתייעץ עם סוכן ביטוח ולקבל שירות מקצועי ואדיב שיתאים לכל צרכי ביטוח רכב היוקרה שלכם, תוך בקיעות במורכבות של הפוליסה. למידע נוסף >> השאירו פרטים בעמוד הבא