ביטוח רכב

פס

    רוצה לקבל הצעה משתלמת?


    כל אדם אשר בבעלותו רכב המשמש אותו בחיי היומיום שלו, היה רוצה להיות מכוסה מבחינה ביטוחית במקרים שונים של תאונות רכב, גניבה או חלילה פגיעות גופניות. בעמוד זה, נסביר מהו הצורך בביטוח רכב, מהם מרכיביו ומתי כדאי לרכוש את הסוגים השונים של הביטוח.

    ביטוח רכב

    מהם מרכיבי ביטוח הרכב?

    ביטוח רכב מורכב מכיסוי חובה על־פי חוק הנקרא ביטוח חובה, ושני ביטוחים נוספים, ביטוח מקיף וביטוח צד שלישי (ביטוח צד ג'), שהם שונים זה מזה, אינם מחוייבים לפי החוק וכל בעל רכב רשאי לבחור אם לקנות אחד מהם או לוותר על כיסוי ביטוחי זה כליל.

    ביטוח חובה

    ביטוח חובה הוא ביטוח המחוייב לפי החוק בישראל המעניק כיסוי ביטוח לנזקי גוף. נהיגה ברכב ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק ואדם שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה צפוי להיענש בהתאם לחומרת האירוע ולנסיבות המקרה.

    בכל אירוע תאונתי, בין אם כנהג הרכב הפוגע או הנפגע, בין אם כנוסע ברכב ובין אם כהולך רגל, כל מי שנפגע גופנית בתאונת דרכים על־ידי רכב, רשאי לפנות למבטחת בביטוח החובה בדרישה לפיצוי.

    הפוליסה עשויה להעניק כיסוי ביטוחי להוצאות הרפואיות המיידיות לנפגע, וכן להשלכות העתידיות כגון נכות או אובדן כושר עבודה אם ייקבעו.

    ביטוח מקיף

    ביטוח זה מעניק לבעליו כיסוי עבור נזק אשר יגרם לרכב המבוטח ועבור נזק אשר יגרם לרכב צד שלישי במקרה של תאונה. בנוסף, ביטוח מקיף כולל גם כיסוי בגין גניבה, פריצה וניסיון פריצה.

    פוליסת הביטוח מאפשרת למבוטח להוסיף הרחבות כגון:

    • גרירה וחילוץ
    • שבר שמשה
    • רכב חילופי
    • ביטול השתתפות עצמית
    • נזק למראות ועוד מגוון כיסויים נוספים המיועדים להקל על המבוטח ככל הניתן בקרות מקרה ביטוחי.

    ביטוח צד ג'

    ביטוח צד שלישי מכסה נזקים הנגרמים לכלי־רכב אחרים בלבד! עקב תאונה הנגרמת באשמת המבוטח. ביטוח צד שלישי אינו כולל כיסוי לנזקים הנגרמים לרכב המבוטח.

    כמו כן, חלק מן ההרחבות בביטוח מקיף ניתנות לרכישה במסגרת כיסוי זה, הרחבות כגון גרירה וחילוץ, ביטול השתתפות עצמית ושבר שמשות, הכל בהתאם לתנאי הפוליסה בחברת הביטוח.

    מדוע אנו צריכים ביטוח הרכב?

    ביטוח רכב לסוגיו השונים מעניק הגנה וביטחון. כפי שמתקינים מערכת אזעקה ברכב למניעת גניבות, כפי שמבצעים בדיקות שגרתיות לרכב למען שמירה על תקינותו, כך אנו זקוקים לביטוח רכב. תחזוקה שוטפת חשובה לצורך מניעת נזקים, ביטוח רכב חשוב לצורך הביטחון.

    אירועים בלתי צפויים עשויים להתרחש ללא הכנה מוקדמת, ביטוח הרכב יעניק את הפיצוי הכספי כך שלמרות האירוע הבלתי צפוי, אתם לא תיפגעו.

    מתי כדאי לרכוש את הביטוחים השונים?

    כלי־רכב חדשים לרוב יקרים יותר ולהם מומלץ לעשות ביטוח מקיף בהתאם לנתוני הנהגים ברכב. כלי־רכב ישנים יותר שגילם מעל 15 שנה, לרוב לא ניתן יהיה לבטחם בביטוח מקיף, אלא בביטוח חובה וצד ג' בלבד בהתאם לתנאים בחברות הביטוח השונות.

    חשוב לפנות לסוכן ביטוח מקצועי שיידע להתאים את סוג הביטוח ואת הכיסויים הנוספים לו בהתאם לסוג הרכב, שנת הייצור שלו, נתוני הנהגים והיסטוריית תביעות. סוכן הביטוח יידע גם לצרף את הכיסויים הנוספים הטובים ביותר עבורכם וליצור מעטפת ביטוחית שתעניק לכם את ההגנה המושלמת

    לסיכום, ביטוח הרכב מעניק לכם מעטפת של הגנה וביטחון. בין אם רכבכם חדש או ישן, בין אם הרכב יקר ויוקרתי ובין אם מחיר הרכב ממוצע ואף פחות מכך, בין אם אתם נהגים יחידים ברכב או שהרכב משותף לכמה נהגים, בין אם אתם נהגים ותיקים ובין שהנהג הוא הילד שהוציא רשיון לא מכבר, לכולם יש צורך אמיתי ברכישת ביטוח לרכב.

    חברת הביטוח וסוכן הביטוח המייצג אותה, יעמדו מאחוריכם בכל אירוע, יעניקו מענה מתאים, יסייעו בטיפול מול חברת הביטוח בתביעה על מנת שתקבלו פיצוי  על הנזקים שעלולים לקרות לכל אחד ללא הכנה וללא התראה.

    הצטרפות לביטוח רכב בקבוצת גור

    סוכני הביטוח של קבוצת גור, מסייעים ללקוחותינו בהתאמת ביטוח לרכב עד לכדי מיצוי של מלוא הכיסויים בפוליסה ומספקים ייעוץ והכוונה מקצועית לרכישת מסלול הביטוח הנכון.