הגעתם לגיל הפנסיה או אתם מתקרבים בצעדי ענק לקראת? הנכם בעלי הכנסה פנויה ואתם שוקלים מהי הדרך הכדאית להשקיע את כספכם בתבונה? פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה? המאמר הבא נועד בדיוק עבורכם.

שוק מוצרי הביטוח מציע שני מוצרים מעניינים במיוחד להשקעה האחד הוא פוליסת חיסכון והשני הוא קופת גמל להשקעה. היתרון העצום בשני המוצרים נעוץ בעובדה כי בכל רגע נתון, עומדת בפני המשקיע האפשרות לעבור בין המסלולים השונים המוצעים וזאת ללא חובת תשלום קנסות או תשלום בעבור מס רווחי הון על ההון שנצבר בתוכנית. מתי כן תצטרכו לשלם מס? רק במועד המימוש (משיכת הכספים מהתוכנית).

מדובר במוצרים ביטוחיים אשר הפכו לאטרקטיביים במיוחד בעקבות רפורמות של משרד האוצר ובשאיפה להציע מסלולי השקעה אטרקטיביים לפרטיים. האטרקטיביות באה לידי ביטוי בשלל הטבות שהוצעו לציבור בעקבות תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה.

בשני המסלולים לא תדרשו לשלם עמלות בגין פתיחת תיק, או ביצוע פעולות בחשבון, לעומת זאת כן תדרשו לשלם בעבור דמי ניהול שנתיים (בעלות נמוכה ואטרקטיבית במיוחד).

להלן פירוט של היתרונות הקיימים בשני המוצרים הביטוחיים, קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון:

*האפשרות לניוד בין מסלולים שונים כאוות נפשכם וזאת ללא צורך בתשלום קנסות.

*דמי ניהול נמוכים ואטרקטיביים מאוד בהשוואה למוצרי השקעה מקבילים בשוק.

*מבחר מסלולי השקעה בעלי רמות סיכון משתנות.

*המסלולים מפוקחים באופן תמידי על ידי המפקחת על שוק ההון והביטוח.

*המיסוי על ההון הנצבר בשני המסלולים ייגבה רק בעת משיכת כלל הכספים.

*שני המסלולים מציעים אפשרות ללקיחת הלוואות בתנאים מצויינים כנגד ערבון הכספים הצבורים.

*שקיפות מלאה של הכספים, התשואות ומסלולי ההשקעה.

*נזילות – הן במסלול קופת הגמל לפי תיקון 190 והן במסלול קופת החיסכון ניתן למשוך את כספכם  כאשר תחפצו בכך.

פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה, ההבדלים

קופות הגמל להשקעה לפי תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה, הן מוצר "מחודש" בתחום ההשקעות, בקופת הגמל להשקעה קיימת מגבלת הפקדה שנתית של עד לסכום של 70,000 ש"ח בשנה למשקיע בקופה.

בנוסף מציעה קופת הגמל שורת הטבות מס מצויינות בעבור החוסכים מעל גיל 60 ובכך מהווה מוצר חיסכון אטרקטיבי ביותר עבור גיל הפנסיה.

במסלול אותו מציעה פוליסת החיסכון לעומת זאת אין מגבלת הפקדה כלל ועיקר, והיא מציעה הטבת מס החל מגיל 70 ומעלה (ע"פ סעיף 125 ד) הן כיחיד והן כזוג.

סוכנות הביטוח של אמנון גור, הינה בין המובילות בשוק בתחום מוצרי הביטוח להשקעה מזה שנים רבות. נשמח ללוות אתכם ולייעץ לכם בנוגע למוצר ההשקעה הנכון ביותר בעבורכם. הצוות המקצועי והמיומן שלנו יפרוש בפניכם את היתרונות והחסרונות במסלול קופת הגמל להשקעה אל מול פוליסת חיסכון, ויחד נוודא כי תקחו את ההחלטה המושכלת בנוגע לעתידכם הפיננסי.

פוליסת חיסכון או קופת גמל מה כדאי