פריצה למרכזיה או גניבת שיחות הינן דבר שכיח בעולם שבו כל בית עסק או חברה גדולה מחזיקים מערכות מרכזיה.

אם המרכזיה שלכם מבוססת על מערכת מסורתית או אם היא מבוססת על תשתית IP, הסכנה עדיין גדולה ומוחשית שיפרצו אליה.

כל פריצה למרכזיה המתבצעת על ידי האקרים מחוץ לשעות הפעילות של משרד ממוצע יכולה להסתכם באלפי שקלים בנזקים לפריצה.

קשה מאד לאתר את הפורצים ותופעה זו הולכת והופכת ליותר נפוצה בשנים האחרונות שכן במרבית המקרים הפורצים פועלים באין מפריע.

אולי המקרה המפורסם ביותר הינו מקרה בו בוצעה פריצה נועזת ומתוחכמת למרכזיות צה"ל.

בפריצה למחשבי מרכזיות הטלפוניה גרפו הפורצים לכיסם סכומי כסף של עד מיליון ₪ מגניבת שיחות לחו"ל.

פריצה זו ועוד רבות אחרות מעלות את השאלה הבלתי נמנעת, האם חברות טלפוניה וסלולר מסוגלות להגן על המרכזיה שלכם?

גם אם נניח שהן מסוגלות לספק הגנה מפני פריצות תמיד קיים חשש כי ההגנה תיפרץ ע"י האקרים מיומנים המתמחים בפריצה למערכות טלפוניה ומרכזיות של משרדי חברות.

גניבת שיחות הינה תופעה הקיימת עוד הרבה לפני עידן האינטרנט ומרכזיות IP. בנוסף, הכניסה לעידן הדיגיטאלי רק הגבירה את מספר התופעות הללו.

אם חשבתם שחברות הטלפוניה והסלולר יפצו אתכם על כל ההפסדים שנגרמו לכם כתוצאה מפריצות אלו, אז קרוב לוודאי שאתם טועים.

לפחות כ-3% מתקציב התקשורת הממוצע של חברה יורד לטמיון כתוצאה מהתקפות פריצה למרכזיה שתוצאתן היא גניבת שיחות במאות אלפי שקלים.

כיצד מתבצעת גניבת שיחות עקב פריצה למרכזיה?

ישנן מספר סוגי הונאות המשמשות ל פריצה למרכזיה לצורך גניבת שיחות, ולצורך המחשה  להלן  הונאה מוכרת אחת כדוגמא.

הונאת גניבת שיחות נפוצה הינה הונאה באמצעות שימוש במספרי פרמיום אותם ניתן לרכוש בחו"ל דרך אתרי אינטרנט.

בארץ ידועים מספרי פרמיום כמספרי 1900 ו-1901 כאשר התעריף שלהם הינו 50 אג' לדקת שיחה וזאת בנוסף לתעריף הקבוע.

אתרי אינטרנט אלו מציעים שירות דיסקרטי של רכישת מספרי פרמיום לכל מטרה וללא בדיקת זהות הלקוחות או הרקע שלהם.

הפורץ רוכש לעצמו בדיסקרטיות מספר פרמיום המציע כל שירות (הכרויות, שירות מסוים או אפילו הודעה מוקלטת).

כאשר הוא מצויד במספר פרמיום, הוא מבצע פריצה למרכזיה של חברה ושותל בתוכה חייגן אוטומטי אשר מחייג בקביעות למספר הפרמיום.

כעת נניח שמדובר במרכזיה המונה 50 שלוחות. החייגן שלנו יחייג אוטומטית מכל 50 השלוחות כל דקה מחדש לאותו מספר פרמיום.

היות ועלות שיחה למספר פרמיום הינה 50 אג' לדקה, אם נכפיל ב-50 שלוחות נקבל סכום של 25 ₪ לדקה.

אם נכפיל סכום זה ב-60 דקות נקבל סכום של 1,500 ₪. הפורץ יכוון את החייגן לפעול בשעות שבהן החברה סגורה .

כך קורה כי בשעות בהן המשרד סגור (19:00 בערב עד 5:00 בבוקר) אם נכפיל 1,500 ₪ ב-10 שעות נקבל סכום של 15,000 ₪.

סכום זה גדל משמעותית במידה וחלפו כמה ימים עד שהפריצה מתגלה שכן קשה לגלות תעבורת שיחות חריגה בתוך ים השיחות הכולל.

ביטוח סייבר נותן מענה למקרים של פריצה למרכזיה וכן גניבת שיחות

אם חברה נפלה קורבן למתקפה של האקר שביצע פריצה למרכזיה מתוך כוונה לגנוב שיחות, אזי כאן ביטוח סייבר נכנס לתמונה.

אם רכשתם ביטוח עסק שכולל בתוכו גם ביטוח סייבר אז תוכלו להנות בין היתר גם מכיסוי לשירותי IT המעניק ייעוץ וליווי טכנולוגי על ידי מומחים המבצעים חקירה מקיפה של האירוע.

כך יתקבל אומדן היקף הנזק שנגרם כתוצאה מהפריצה למרכזיה, המבוטח יקבל תשלום עבור הסרת החייגן הזדוני ותיקון הפריצה באבטחת המרכזיה.

בנוסף, יכסה ביטוח סייבר בהתאם לתנאי הפוליסה את הנזקים הכספיים אשר נגרמו כתוצאה מהפריצה וכן גניבת שיחות על חשבון החברה למספר הפרמיום.

כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה ובכפוף לכל דין.

פריצה למרכזיה? העסק שלך חשוף לפריצות לכן גניבת שיחות בסכומי כסף גדולים